Osie

Osie niehamowane

Osie niehamowane oferowane są w szczególności dla przyczep kategorii O1 do 750kg masy całkowitej. W naszej ofercie znajdziecie szeroką gamę tych osi wyposażonych w różnego rodzaju przyłącze do ramy, ale również w specjalne mocowania do dyszli i wsporniki podpierające podłogę przyczepy.

Oferowane osie amortyzowane są za pomocą 4 wałków gumowych, dzięki czemu jest to najtańsze i najlepsze rozwiązanie w tej kategorii osi.

Osie mogą być wyposażone w przyłącze koła dopasowane do felg dostępnych na rynku, dzięki czemu mogą być stosowane w każdego rodzaju przyczepie niezależnie od daty produkcji czy przeznaczenia.

TYPNACISK NA OŚ KGprzyłącze koła WAGA KGETPODGLĄDSPRAWDŹ SZCZEGÓŁY
VG7750100×4 112×522 – 25,5-5 do 30POBIERZ
VG7750100×4 112×526 – 290 do 45POBIERZ
VG8850100×4 112×529,30 – 3225 do 35POBIERZ
VG101050100×4 112×529,30 – 3225 do 35POBIERZ
VG13 1350100×4 112×532,50 – 3625 do 35POBIERZ

Osie hamowane

W naszej ofercie posiadamy całą gamę osi hamowanych. Osie występują w kilku wariantach tonażowych, przeznaczonych do różnej masy całkowitej przyczepy. Są to osie mogące wyhamować od 750kg do 1800kg.

Osie resorowane są na 4 wałkach gumowych, które zwiększają bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Zależnie od tonażu mogą one być wyposażone w hamulec 200×35, 200×50, 250×40, 250×50 oraz 300×60. W każdym wariancie osie wyposażone są w mechanizm zapobiegający hamowaniu kół podczas cofania, co jest konieczne w przypadku przyczep z hamulcem najazdowym.

Na specjalne życzenie osie oferowane są również z hamulcami hydraulicznymi, dlatego zachęcamy do kontaktu z naszym działem sprzedaży.

TYPNACISK NA OŚ KGPRZYŁĄCZE KOŁAWAGA KGETPODGLĄDSPRAWDŹ SZCZEGÓŁY
VGB7750100×4 112×533,50 – 36-3 do 45POBIERZ
VGB8850100×4 112×549,50 – 57,4025 do 35POBIERZ
VGB101050100×4 112×549,50 – 57,4025 do 35POBIERZ
VGB131350100×4 112×549,50 – 57,4025 do 35POBIERZ
VGB151500112×554,60 – 64,50-5 do 35POBIERZ
VGB181800112×575,60 – 85,5025 do 35POBIERZ
GB202000205×6131 – 1390 do -6POBIERZ
GB222200205×6131 – 1390 do -6POBIERZ
GB252500205×6133 – 1410 do -6POBIERZ
GB30 3000205×6133 – 1410 do -6POBIERZ
SB202000205,6  POBIERZ

Osie ze względu na sposób amortyzacji możemy podzielić na:

  • osie sztywne, gdzie sama oś nie posiada amortyzacji, a odbywa się ona poprzez elementy zawieszenia takie jak resor lub resor z poduszką pneumatyczną

  • osie na wałkach gumowych, w których zawieszenie i amortyzacja oparte są na 4 wałkach gumowych, które utrzymują kwadrat wewnętrzny i pozwalają mu na amortyzację pracy koła przyczepy

  • osie na elementach sprężystych gumowych. Amortyzacja odbywa się w nich za pomocą specjalnie wulkanizowanych elementów. Charakterystyka pracy zwieszenia może być dobierana i regulowana pod konkretne obciążenie i warunki poprzez zastosowanie odpowiedniej ilości elementów amortyzujących.

  • Osie amortyzowane poprzez profile ze stali sprężynowej. Takie rozwiązanie pozwala na zachowanie łagodniejszej charakterystyki pracy układu jezdnego.

  • Osie z zawieszeniem sprężynowym. Każdy wahacz osi amortyzowany jest poprzez odpowiednio dobraną sprężynę oraz amortyzator tłumiący drgania. Jest to rozwiązanie szczególne popularne w przyczepach off’roadowych.