Osie
Osie niehamowane
Osie niehamowane oferowane są w szczególności dla przyczep kategorii O1 do 750kg masy całkowitej. W naszej ofercie znajdziecie szeroką gamę tych osi wyposażonych w różnego rodzaju przyłącze do ramy, ale również w specjalne mocowania do dyszli i wsporniki podpierające podłogę przyczepy.
Oferowane osie amortyzowane są za pomocą 4 wałków gumowych, dzięki czemu jest to najtańsze i najlepsze rozwiązanie w tej kategorii osi.
Osie mogą być wyposażone w przyłącze koła dopasowane do felg dostępnych na rynku, dzięki czemu mogą być stosowane w każdego rodzaju przyczepie niezależnie od daty produkcji czy przeznaczenia.
Osie hamowane
W naszej ofercie posiadamy całą gamę osi hamowanych. Osie występują w kilku wariantach tonażowych, przeznaczonych do różnej masy całkowitej przyczepy. Są to osie mogące wyhamować od 750kg do 1800kg.
Osie resorowane są na 4 wałkach gumowych, które zwiększają bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Zależnie od tonażu mogą one być wyposażone w hamulec 200×35, 200×50, 250×40, 250×50 oraz 300×60. W każdym wariancie osie wyposażone są w mechanizm zapobiegający hamowaniu kół podczas cofania, co jest konieczne w przypadku przyczep z hamulcem najazdowym.
Na specjalne życzenie osie oferowane są również z hamulcami hydraulicznymi, dlatego zachęcamy do kontaktu z naszym działem sprzedaży.
TYP | NACISK NA OŚ KG | PRZYŁĄCZE KOŁA | WAGA KG | ET | PODGLĄD | SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY |
VGB7 | 750 | 100×4 112×5 | 33,50 – 36 | -3 do 45 | POBIERZ | |
VGB8 | 850 | 100×4 112×5 | 49,50 – 57,40 | 25 do 35 | POBIERZ | |
VGB10 | 1050 | 100×4 112×5 | 49,50 – 57,40 | 25 do 35 | POBIERZ | |
VGB13 | 1350 | 100×4 112×5 | 49,50 – 57,40 | 25 do 35 | POBIERZ | |
VGB15 | 1500 | 112×5 | 54,60 – 64,50 | -5 do 35 | POBIERZ | |
VGB18 | 1800 | 112×5 | 75,60 – 85,50 | 25 do 35 | POBIERZ | |
GB20 | 2000 | 205×6 | 131 – 139 | 0 do -6 | POBIERZ | |
GB22 | 2200 | 205×6 | 131 – 139 | 0 do -6 | POBIERZ | |
GB25 | 2500 | 205×6 | 133 – 141 | 0 do -6 | POBIERZ | |
GB30 | 3000 | 205×6 | 133 – 141 | 0 do -6 | POBIERZ | |
SB20 | 2000 | 205,6 | POBIERZ |
Osie ze względu na sposób amortyzacji możemy podzielić na:
osie sztywne, gdzie sama oś nie posiada amortyzacji, a odbywa się ona poprzez elementy zawieszenia takie jak resor lub resor z poduszką pneumatyczną
osie na wałkach gumowych, w których zawieszenie i amortyzacja oparte są na 4 wałkach gumowych, które utrzymują kwadrat wewnętrzny i pozwalają mu na amortyzację pracy koła przyczepy
osie na elementach sprężystych gumowych. Amortyzacja odbywa się w nich za pomocą specjalnie wulkanizowanych elementów. Charakterystyka pracy zwieszenia może być dobierana i regulowana pod konkretne obciążenie i warunki poprzez zastosowanie odpowiedniej ilości elementów amortyzujących.
Osie amortyzowane poprzez profile ze stali sprężynowej. Takie rozwiązanie pozwala na zachowanie łagodniejszej charakterystyki pracy układu jezdnego.
Osie z zawieszeniem sprężynowym. Każdy wahacz osi amortyzowany jest poprzez odpowiednio dobraną sprężynę oraz amortyzator tłumiący drgania. Jest to rozwiązanie szczególne popularne w przyczepach off’roadowych.