Hamulce Przemysłowe

Nasze doświadczenie i wiedza techniczna dają nam  solidne podstawy do tworzenia nowoczesnych produktów zaawansowanych technologicznie. Gotowość, aby zawsze zapewnić optymalne rozwiązania jest naszym stałym napędem w tworzeniu indywidualnych projektów dla naszych klientów. Dlatego badania, rozwój i produkcja naszych wyrobów odbywa się we własnych obiektach, i zawsze z myślą o tym, co ważne – szczególne potrzeby Klientów.

 

Konstruujemy i produkujemy:

 

  • hamulce tarczowe


    – uruchamiane hydraulicznie
    – uruchamiane pneumatycznie
    – uruchamiane mechanicznie

 

  • hamulce bębnowe


    – uruchamiane hydraulicznie
    – uruchamiane pneumatycznie
    – uruchamiane mechanicznie

 

  • hamulce multi disc zamknięte, mokre

               
    – uruchamiane hydraulicznie
    – uruchamiane pneumatycznie
    – uruchamiane mechanicznie

 

Wszystkie rodzaje mogą być stosowane zarówno w hamulcach postojowych, jak i roboczych.

Inne rozwiązania oferujemy na życzenie.

Kontrolujemy wszystkie etapy powstawania hamulców: własna konstrukcja, własne prototypy, własne stanowisko kontrolne, własna produkcja.

We make your brake. To jest nasza obietnica. Jesteśmy partnerem który zrozumie Ciebie i założenia Twojego projektu. Wystarczy że podasz nam swoją branżę i zapytasz co możemy dla Ciebie zrobić.

W sposób fachowy wybierzemy, spośród wszystkich dostępnych hamulców, te które dostosowane są  do Państwa indywidualnych potrzeb.

Kontrolujemy wszystkie etapy: własna konstrukcja, własne prototypy, własne stanowisko kontrolne, własna produkcja.

Oferujemy optymalne rozwiązania układów hamulcowych dla:

  • ciężkich pojazdów ciężarowych
  • wywrotek
  • wywrotek przegubowych
  • pojazdów serwisowych dla przemysłu górniczego
  • urządzeń transportu poziomego
  • wózków widłowych

Hamulce firmy Knott wyróżnia perfekcyjne dopasowanie do potrzeb Klienta. To sprawia, że możliwe są:

  • wysokie obciążenia
  • stała skuteczność
  • niezawodne działanie hamulców i komfort hamowania
  • długa żywotność
  • łatwy serwis

Zastosowanie układów hamulcowych firmy Knott, cechujących się długą żywotnością i wysoką jakością, przyczynia się
w istotny sposób do bezpieczeństwa i rentowności pojazdów, w których są montowane.

Części zamienne

W naszym zespole serwisowym pracują wyspecjalizowani fachowcy, którzy zawsze pomogą dobrać odpowiednie części zamienne, nawet w przypadku hamulców które wyszły już z seryjnej produkcji.

 

Hamulce Tarczowe

 

 

 

 

Hydrauliczny hamulec tarczowy dwustronny
Hamulce tego typu wyróżniają się stałym połączeniem z zawieszeniem kół. Siła hamowania oddziaływująca na tarczę hamulca wytwarzana jest przez co najmniej dwa tłoczki położone przeciwlegle względem siebie. Zaletą tych hamulców, w przeciwieństwie do hamulców o pływających, czy ruchomych połączeniach tarcz, jest brak ruchomych elementów, co sprawia, iż sprawdzają się one w układach pojazdów poruszających po drogach nieutwardzonych, w terenie lub w otoczeniu o silnym zanieczyszczeniu.

 

Hydrauliczny hamulec tarczowy jednostronny   
Siła, która uaktywnia działanie tego rodzaju hydraulicznego hamulca tarczowego zostaje wywołana jednostronnie poprzez jeden lub kilka tłoczków. Siła uruchamiająca drugą stronę hamulca wywołana jest siłą reakcji ruchomego zacisku opierającego się nad tarczą hamulcową na okładzinie. W układach charakteryzujących się ograniczoną przestrzenią na montaż hamulców konstrukcja ta umożliwia wbudowanie hamulca głębiej w felgę. Znajduje ona zastosowanie w pojazdach poruszających się po drogach utwardzonych, a typowym przeznaczeniem dla tego typu hamulców są pojazdy komunalne, urządzenia poruszające się po lotniskach, przyczepy itp.

 

Hydrauliczno- mechaniczny hamulec tarczowy jednostronny  
Hamulce te posiadają drążek hamulcowy, który regulowany jest zewnętrznie za pomocą sprężonego powietrza, cylindra hydraulicznego, zacisku sprężynowego względnie cięgna, drążka, czy też poprzez hamulec ręczny. Mechaniczne zaciski z ruchomym mocowaniem znajdują zastosowanie w układach hamulców postojowych lub pomocniczych.

 

Hamulce Bębnowe

 

 

 

Hamulce Simplex
Charakteryzują się wyjątkowo mocnym podparciem w dolnej ich części, co sprawia, że idealnie sprawdzają się w roli hamulca postojowego. Kolejną zaletą jest stały moment hamowania umożliwiający pełną kontrolę siły hamowania. Hamulce Simplex są najbardziej rozpowszechnionym typem hamulców, stosowanym nieomal we wszystkich dziedzinach, także w wojskowości.

 

Hamulce Servo
Charakteryzują się ruchomym łożyskiem podporowym (umieszczonym przeważnie w ich dolnej części) przenoszącym siłę tarcia szczęki współbieżnej na szczękę przeciwbieżną. Taka konstrukcja umożliwia osiąganie wysokich momentów hamujących przy użyciu niewielkich sił.  Hamulce Servo znajdują zastosowanie w pojazdach o znacznej masie, w których nie ma wystarczającej ilości miejsca na zamontowanie dużych hamulców, np. w wózkach widłowych.

 

Hamulce uruchamiane klinem
Hamulce uruchamiane klinem dostępne są w wersjach Simplex i Duplex. Operacja hamowania odbywa się poprzez wkręcone cylindry pneumatyczne lub hydrauliczne. Dodatkowa funkcja hamulca postojowego możliwa jest przy użyciu cylindrów sprężynowych. Hamulce tego rodzaju często montowane są w samochodach dostawczych ze względu na ich krótki czas reakcji. Stosowane są też w systemach ABS.

 

Hamulec rozpierający
Zaletą tych wytrzymałych hamulców bębnowych jest możliwość uruchamiania zarówno mechanicznego, hydraulicznego, jak i pneumatycznego poprzez zewnętrzny cylinder. Tego rodzaju układ umożliwia połączenie hamulca głównego i postojowego. Hamulce bębnowe wykorzystywane są głównie jako hamulce postojowe. Spotkać je można również
w układach hamulcowych ze sprężonym powietrzem, stosowanych w przyczepach, gdzie występują jako połączenie hamulca głównego i postojowego w wersji S.

 

Hamulce Multi Disc

 

Hamulce mokre multi disc
Dostępne są w wersjach Multi- i Mono-Servo. Różnorodna jakość materiałów ciernych, zróżnicowana liczba okładzin tarcz, jak również różne kąty rampowe oraz klinowe umożliwiają niezliczoną liczbę wariantów. Dzięki takim rozwiązaniom możliwe jest dokładne dopasowanie hamulca do konkretnego pojazdu pod względem szybkości jego reakcji oraz komfortu użytkowania. W połączeniu z dopasowanymi cylindrami KNOTT odpowiedzialnymi za uruchomienie całego systemu możliwe jest stworzenie hamulców wykorzystywanych przemysłowo, jak również hamulców postojowych oraz pomocniczych, uruchamianych siłą mięśni, za pomocą systemów pomocniczych, czy też systemów uruchamianych oddziaływaniem siły zewnętrznej. Hamulce wielotarczowe mokre znajdują zastosowanie w ciągnikach, żniwiarkach, maszynach wykorzystywanych w leśnictwie oraz w maszynach budowlanych.

 

Hamulce Elektromagnetyczne

 

Hamulce elektromagnetyczne i hybrydowe
Hamulce elektromagnetyczne mogą występować zarówno jako pozytywne, jak i negatywne. Uruchamianie następuje tutaj poprzez dostarczanie prądu, względnie wstrzymanie jego dostawy.
Hamulce tego typu znajdują zastosowanie przede wszystkim w pojazdach z napędem elektrycznym, takich jak wózki jezdniowo-podnośnikowe, pojazdy przemysłowe, czy też elektryczne wózki dla osób niepełnosprawnych oraz jako rozwiązania stosowane w przemyśle.
Nowatorskim produktem KNOTT jest elektromagnetyczny hamulec hybrydowy cechujący się większą siłą hamowania w porównaniu z typowymi hamulcami elektromagnetycznymi.