Te ćwierć wieku obecności na rynku to nasz wspólny sukces, który zawdzięczamy naszym Kontrahentom i Klientom, współpracownikom i osobom, które przez te wszystkie lata miały wpływ na rozwój naszej firmy.
Dzięki Państwu nasze produkty, zdobyły uznanie na całym świecie. Świadomość wspólnych dokonań, zdobytego doświadczenia i poczucie dobrze wykonywanej pracy daje nam impuls do dalszego rozwoju i jeszcze lepszego działania.
KNOTT Sp. z o. o. rozpoczęła działalność w 1992 roku z inicjatywy Valentina Knotta, właściciela KNOTT GmbH. Prezes Piotr Król otworzył wtedy w Kórniku magazyn towarów i przy wsparciu Karla Kunza, prokurenta spółki macierzystej, podjął pierwsze rozmowy z polskimi Klientami, kładąc w ten sposób podwaliny pod dalszy rozwój firmy.
Rok 1993 to czas, w którym znacznie poszerzono asortyment i nawiązano współpracę z głównymi producentami przyczep w Polsce oraz firmami zajmującymi się sprzedażą części i akcesoriów motoryzacyjnych.
Kolejny rok przyniósł dalszy rozwój i pozytywne zmiany. Powstały pomieszczenia biurowe w hali magazynowej, a siedziba firmy została przeniesiona z Poznania do Kórnika. Uruchomiono tam pierwsze stanowiska montażowe do urządzeń najazdowych typu KF. W tym czasie firma rozpoczęła także współpracę z wypożyczalniami przyczep na terenie kraju.
Aby zapewnić ciągłość dostaw dla rosnącej sprzedaży, wynajęto kolejną halę magazynową. Uruchomiono pierwsze stanowisko do montażu i wspawywania piastobębnów w korpusy osi.
Po pięciu latach od rozpoczęcia działalności polskiej spółki do zespołu dołączyła Barbara Król. Jej profesjonalizm i zaangażowanie oraz indywidualne podejście do ludzi miały znaczący wpływ na dalszy rozwój firmy. W tym samym roku zakupiono nieruchomość w Zdziechowicach.
W roku 1997 rozpoczęliśmy inwestycję w Zdziechowicach, na terenie dawnej suszarni pasz. Jako pierwsza została oddana do użytku hala produkcyjna.
Rok 1998 był okresem intensyfikacji działań inwestycyjnych w Zdziechowicach. Trwała rozbudowa i adaptowanie budynków do potrzeb firmy. Przygotowano nowe biura, magazyn oraz pomieszczenia zaplecza produkcyjnego.
Rok 1999 to czas kolejnych innowacji. Powstało stanowisko do montażu hamulców oraz uruchomione zostało sterowane elektronicznie stanowisko do montażu piastobębnów. Wprowadzone usprawnienia produkcyjne spowodowały znaczne skrócenie terminów realizacji zamówień Klientów.
Kontynuowanie strategii rozwoju i rozszerzanie oferty sprzedażowej przełożyły się na znaczący wzrost sprzedaży eksportowej. W 2000 roku uruchomiliśmy stanowiska do znakowania korpusów urządzeń najazdowych oraz wprowadziliśmy do sprzedaży specjalistyczne hamulce przemysłowe.
Rozwijamy się nadal! Aby jakość produktów była jeszcze wyższa, a produkcja technologicznie realizowana na najwyższym poziomie, powiększyliśmy nasz park maszynowy.
Stale rosnąca ilość zamówień na nasze produkty skłoniła nas do uruchomienia własnego transportu. Zainwestowaliśmy też w zaawansowany sprzęt produkcyjny. W roku 2002 zainicjowaliśmy wdrażanie systemu zarządzania jakością ISO 9001.
Kolejny rok działalności przyniósł nam ogromną satysfakcję z nowych sukcesów. Otrzymaliśmy nagrodę ACANTHUS AUREUS oraz uzyskaliśmy certyfikat ISO 9001. Był to też okres ekspansji firmy na rynek wschodni – pozyskaliśmy Klientów na Ukrainie, gdzie została otwarta firma – TOB KNOTT.
W odpowiedzi na oczekiwania naszych Klientów w 2004 roku otworzyliśmy nasz punkt sprzedaży w Warszawie, zbudowaliśmy sieć Autoryzowanych Stacji Obsługi KNOTT Service i wprowadziliśmy sprzedaż części serwisowych w postaci oryginalnych pakietów. Rozpoczęliśmy także produkcję podwozi do przyczep. W roku, w którym Polska wstąpiła do Unii Europejskiej, my zaczęliśmy eksportować nasze wyroby również do odbiorców spoza grupy KNOTT.
Rok 2005 to rok budowy kolejnej hali, tym razem produkcyjno-magazynowej. Zainwestowaliśmy w nowoczesny sprzęt, zakupując między innymi laser do cięcia blach oraz prasę krawędziową firmy AMADA.
W roku 2006 otworzylismy punkt sprzedaży w Siemianowicach. Wtedy też wspólnie z naszymi kolegami z firmy macierzystej KNOTT GmbH wdrożyliśmy program produkcji osi ciężkich SB.
W 2007 roku rozpoczęliśmy usługowe cięcie laserem, zbudowaliśmy nowy magazyn oraz zakupiliśmy w pełni zrobotyzowane stanowisko firmy PANASONIC do spawania piastobębnów. Coraz większe zapotrzebowanie na nasze produkty wpłynęło na znaczący wzrost zatrudnienia w firmie.
Z każdym kolejnym rokiem powiększał się nasz park maszynowy. W roku 2008 wzbogaciliśmy go między innymi o kolejną frezarkę typu MAZAK oraz o suszarnię ze sprężarkownią. Rozpoczęliśmy eksport na rynek skandynawski.
Mimo światowego kryzysu finansowego nie zmniejszyliśmy poziomu sprzedaży i utrzymaliśmy dobrą kondycję firmy. Rozwijając produkcję coraz większą wagę przywiązywaliśmy do rozwiązań ekologicznych. W trosce o środowisko wzbogaciliśmy firmę o zestawy solarne. Poszerzyliśmy również flotę samochodową, co zapewniło większą elastyczność dostaw naszych wyrobów.
W 2010 roku otworzyliśmy punkt sprzedaży w Gdańsku. Pojawiły się też nowe nabytki – laser TRUMPF, tokarka typu MAZAK i prasa krawędziowa TRUMPF.
Krajowe punkty sprzedaży poszerzyły ofertę o usługi serwisowe w zakresie przyczep.
Po dwudziestu latach ogromnego zaangażowania w rozwój firmy odszedł człowiek wielkiego serca i talentu – jej założyciel i prezes Piotr Król. Po jego śmierci na stanowisko prezesa został wybrany Pan Artur Grajewski.
Strategia rozwoju nakreślona przez prezesa Piotra Króla była kontynuowana. Weszliśmy na rynki kolejnych państw europejskich, jednocześnie zwiększając w eksporcie udział podwozi. Zrealizowane zostały nowe inwestycje zakupowe – między innymi piła taśmowa PEGAS do cięcia profili w pakietach, maszyna do wbijania otworów GEKA. Doposażony został również magazyn w regały wysokiego składowania.
Zainwestowaliśmy w nowy sprzęt – wózek widłowy wysokiego podnoszenia STILL FMX14, obrabiarkę MAZAK QTN250 z podajnikiem LNS QLS80, znakowarkę igłową RMU. Rozwinęliśmy eksport na rynek skandynawski.
Rok 2015 to kolejny rok tworzenia nowoczesnego parku maszyn. Kupiliśmy między innymi robot do wciskania wahaczy, robot spawalniczy Panasonic oraz regał do blach Logi Tower. Zbudowaliśmy też nową trafostację.
Dla zwiększenia naszych możliwości i dalszego podnoszenia jakości, zainwestowaliśmy w technologię z najwyższej półki.
W ciągu 25 lat naszej działalności wielkość zatrudnienia wzrosła do 150 osób. Aktualnie sprzedajemy wyroby firmy KNOTT Klientom z 15 krajów.
Rok 2018 to przede wszystkim dalszy wzrost produkcji i sprzedaży, co wpłynęło na decyzję o odświeżeniu naszej floty samochodów ciężarowych. Zwiększona produkcja to również rozwój technologii produkcji i montażu urządzeń najazdowych w naszym oddziale.
Rok 2020 to dalszy rozwój firmy i inwestycje w stoły Siegmunda oraz przyrządy i roboty spawalnicze. Podjęto również decyzję o wprowadzenia systemu WMS, aby usprawnić pracę magazynu.