Hamulce tego typu wyróżniają się stałym połączeniem z zawieszeniem kół. Siła hamowania oddziaływująca na tarczę hamulca wytwarzana jest przez co najmniej dwa tłoczki położone przeciwlegle względem siebie. Zaletą tych hamulców, w przeciwieństwie do hamulców o pływających, czy ruchomych połączeniach tarcz, jest brak ruchomych elementów, co sprawia, iż sprawdzają się one w układach pojazdów poruszających po drogach nieutwardzonych, w terenie lub w otoczeniu o silnym zanieczyszczeniu.
Siła, która uaktywnia działanie tego rodzaju hydraulicznego hamulca tarczowego zostaje wywołana jednostronnie poprzez jeden lub kilka tłoczków. Siła uruchamiająca drugą stronę hamulca wywołana jest siłą reakcji ruchomego zacisku opierającego się nad tarczą hamulcową na okładzinie. W układach charakteryzujących się ograniczoną przestrzenią na montaż hamulców konstrukcja ta umożliwia wbudowanie hamulca głębiej w felgę. Znajduje ona zastosowanie w pojazdach poruszających się po drogach utwardzonych, a typowym przeznaczeniem dla tego typu hamulców są pojazdy komunalne, urządzenia poruszające się po lotniskach, przyczepy itp.
Hamulce te posiadają drążek hamulcowy, który regulowany jest zewnętrznie za pomocą sprężonego powietrza, cylindra hydraulicznego, zacisku sprężynowego względnie cięgna, drążka, czy też poprzez hamulec ręczny. Mechaniczne zaciski z ruchomym mocowaniem znajdują zastosowanie w układach hamulców postojowych lub pomocniczych.
Dostępne wielkości tarczy | Moc hamowania | Materiały wspomagające | Opcjonalnie |
---|---|---|---|
Ø 200mm – Ø 1200mm | do 120.000 Nm | płyn hamulcowy lub olej mineralny | ruchome przesunięcie tłoczka |
Klikając wyślij przekazujesz nam swoje dane w celu realizacji przesłanego zapytania. Administratorem Twoich danych jest Knott Sp. z o.o. Więcej informacji w polityce prywatności
KNOTT Sp. z o. o. | Zdziechowice 100, 63-011 Pławce
info@knott.pl | tel. 61 287 60 00 | fax. 61 287 60 01
© KNOTT Sp. z o. o. 2024 | all rights reserved
Projekt i wykonanie: ECHO Media