Hamulce tarczowe

Hydrauliczny hamulec tarczowy dwustronny

Hamulce tego typu wyróżniają się stałym połączeniem z zawieszeniem kół. Siła hamowania oddziaływująca na tarczę hamulca wytwarzana jest przez co najmniej dwa tłoczki położone przeciwlegle względem siebie. Zaletą tych hamulców, w przeciwieństwie do hamulców o pływających, czy ruchomych połączeniach tarcz, jest brak ruchomych elementów, co sprawia, iż sprawdzają się one w układach pojazdów poruszających po drogach nieutwardzonych, w terenie lub w otoczeniu o silnym zanieczyszczeniu.

Hydrauliczny hamulec tarczowy jednostronny

Siła, która uaktywnia działanie tego rodzaju hydraulicznego hamulca tarczowego zostaje wywołana jednostronnie poprzez jeden lub kilka tłoczków. Siła uruchamiająca drugą stronę hamulca wywołana jest siłą reakcji ruchomego zacisku opierającego się nad tarczą hamulcową na okładzinie. W układach charakteryzujących się ograniczoną przestrzenią na montaż hamulców konstrukcja ta umożliwia wbudowanie hamulca głębiej w felgę. Znajduje ona zastosowanie w pojazdach poruszających się po drogach utwardzonych, a typowym przeznaczeniem dla tego typu hamulców są pojazdy komunalne, urządzenia poruszające się po lotniskach, przyczepy itp.

Hydrauliczno-mechaniczny hamulec tarczowy jednostronny

Hamulce te posiadają drążek hamulcowy, który regulowany jest zewnętrznie za pomocą sprężonego powietrza, cylindra hydraulicznego, zacisku sprężynowego względnie cięgna, drążka, czy też poprzez hamulec ręczny. Mechaniczne zaciski z ruchomym mocowaniem znajdują zastosowanie w układach hamulców postojowych lub pomocniczych.

Dane techniczne

Dostępne wielkości tarczy Moc hamowania Materiały wspomagające Opcjonalnie
Ø 200mm – Ø 1200mm do 120.000 Nm płyn hamulcowy lub olej mineralny ruchome przesunięcie tłoczka