Hamulce bębnowe
Nie wszystkie hamulce bębnowe są identyczne. W KNOTT wiemy o tym doskonale. Bazując na naszym podstawowym asortymencie, jesteśmy w stanie opracować rozwiązanie hamulcowe dostosowane do szczegółowych wymagań klienta. Oznacza to, że tworzymy personalizowany system hamulcowy dla konkretnego odbiorcy.
Hamulce Simplex
Charakteryzują się wyjątkowo mocnym podparciem w dolnej ich części, co sprawia, że idealnie sprawdzają się w roli hamulca postojowego. Kolejną zaletą jest stały moment hamowania umożliwiający pełną kontrolę siły hamowania. Hamulce Simplex są najbardziej rozpowszechnionym typem hamulców, stosowanym nieomal we wszystkich dziedzinach, także w przemyśle wojskowym.
Dostępne rozmiary: Ø 160mm – Ø 500mm
Momenty hamowania do 25.000Nm
Hamulce Servo
Charakterystyczną cechą hamulców Servo jest ruchome łożysko podporowe, zazwyczaj umieszczone w dolnej części konstrukcji. Łożysko to przenosi siłę tarcia pomiędzy szczękami współbieżnymi i przeciwbieżnymi. Dzięki temu unikalnemu układowi możliwe jest generowanie dużych momentów hamowania przy wykorzystaniu minimalnych sił.
Hamulce typu Servo są doskonałe do zastosowania w pojazdach o wysokiej masie, gdzie nie ma dostatecznego miejsca na instalację rozwiązania hamującego o dużej skali. Jako przykład może tu posłużyć zastosowanie tego typu hamulców w konstrukcjach takich jak wózki widłowe.
Dostępne rozmiary: Ø 170mm – Ø 440mm
Momenty hamowania do 25 000 Nm
Hamulce uruchamiane klinem
Hamulce klinowe są dostępne w wersjach Simplex i Duplex. Hamowanie odbywa się za pomocą wkręcanych cylindrów pneumatycznych lub hydraulicznych. Dodatkowa funkcja hamulca postojowego jest możliwa dzięki siłownikowi sprężynowemu. Ze względu na krótki czas reakcji hamulce tego typu często montuje się w pojazdach transportowych. Stosowane są także w układach ABS.
Dostępne rozmiary: Ø 410 mm – Ø 500 mm
Momenty hamowania do 40 000 Nm
Hamulce rozpierające
Zaletą tych trwałych hamulców bębnowych jest to, że można je uruchamiać mechanicznie, hydraulicznie lub pneumatycznie za pomocą zewnętrznego cylindra. Układy tego typu umożliwiają podłączenie zarówno hamulca roboczego, jak i postojowego. Hamulce tego typu służą głównie jako hamulce postojowe i można spotkać je w pneumatycznych układach hamulcowych, stosowanych w przyczepach. Najczęściej spotykaną odmianą jest wersja „S” występująca jako połączenie hamulca roboczego i postojowego.
Dostępne rozmiary: Ø 160mm – Ø 300mm
Momenty hamowania do 6000 Nm
Dane techniczne
Typ hamulca | Rozmiar | Moc hamowania |
---|---|---|
Hamulce krzywkowe | Ø 115mm – Ø 500mm | do 35.000 Nm |
Hamulce Simplex | Ø 160mm – Ø 500mm | do 25.000 Nm |
Hamulce Servo | Ø 170mm – Ø 440mm | do 25.000 Nm |
Hamulce uruchamiane klinem | Ø 410mm – Ø 500mm | do 40.000 Nm |
Hamulce rozpierające | Ø 160mm – Ø 300mm | do 6.000 Nm |